تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی

جدیدترین مطالب

چهار گام اصلی تولید محتوای الکترونیکی

چهار گام اصلی تولید محتوای الکترونیکی





آموزش الکترونیکی و به خصوص تولید محتوای الکترونیکی امروزه به یکی موضوعات مهمی تبدیل‌شده است که در دنیای اینترنت و مجازی بسیار به آن اهمیت داده می‌شود همچنین اخیراً مدارس، دانشگاه‌ها،  بسیاری از مؤسسات آموزشی وحتی کارخانه ها و ادارات  تولید محتواهای آموزشی را جزء ملزومات آموزشی خود قرار داده‌اند.

شما می توانید مقاله ی نخست مربوط با محتوای الکترونیکی رادر لینک زیر مشاهده کنید:

قسمت اول: محتوای الکترونیکی چیست؟ 

قسمت دوم:چهار گام اصلی تولید محتوای الکترونیکی

مسیر تولید یک محتوای آموزشی شامل ۴ فرآیند اساسی است

  1. جمع‌آوری محتوای آموزشی
  2. پختن و آماده سازی محتواهای گردآوری‌شده
  3. طراحی گرافیکی صفحات و سرفصل‌ها مطابق محتوای جمع‌آوری‌شده
  4. اتوران سازی محتوا

 

تولید محتوای الکترونیکی

چهار مرحله ی تولید محتوای الکترونیکی

 











1- جمع‌آوری محتوای آموزشی :

محتوا مهم‌ترین بخش یک درس‌افزار است . که شامل فیلم ، عکس ، صدا ، متن ، پویانمایی و … بوده و هدف آن آموزش یک یا چند بخش از محتوای درسی است . شما اگر قصد تولید یک نرم‌افزار آموزشی را داشته باشید بایستی ۵۰% زمان و انرژی خودتان رو صرف این مرحله کنید.

۲- آماده‌سازی محتوای جمع‌آوری‌شده :

بعدازاینکه محتوای اولیه‌ی شما آماده شد نمی‌توانید به همان صورت استفاده کنید بلکه ابتدا بایستی هرکدام از آن‌ها را با نرم افزار های ادیت ویرایش نموده و آماده ی استفاده در نرم افزار های اتوران ساز کنید. این مرحله ۲۰% وقت و انرژی شما را خواهد گرفت.

۳- طراحی گرافیکی صفحات :

این قسمت بعد از محتوا قابل لمس ترین قسمت یک نرم افزار است در واقع داشتن یک محتوای مناسب و کامل ، بدون توجه به رنگ آمیزی آن محتوا ! تاثیر پذیری و کاربر پسندی آن را به شدت کاهش می دهد . بنابراین طراحی گرافیکی صفحات به منظور نمایش محتوای تهیه شده می تواند منجر به ارائه ی اثر تاثیر گذار و موفقی خواهد بود. این قسمت هم ۲۰% اهمیت تولید محتوا را دارد.

۴- اتوران سازی :

شما تا به اینجای کار ۹۰% روند تولید محتوای خودتان را انجام داده اید . بسیاری از افراد تازه کار و مبتدی برعکس این فکر می کنند آنها باور دارند که بخش اعظم کار یک پروژه قسمت اتوران سازی آن است .

در حالی که بیشترین وقت یک محتوا ساز تهیه ی محتوا ، رنگ آمیزی محتوا و سپس تبدیل به اتوران است.

raveshtadris.com




طبقه بندی: محتوای الکترونیکی، 
برچسب ها: محتوای الکترونیکی، محتواهای آموزشی،  
دنبالک ها: آموزش کسب و کار اینترنتی|بازاریابی|سئو و بهینه سازی، آموزش کسب و کار اینترنتی|کسب و کار اینترنتی،  

تاریخ : سه شنبه 31 فروردین 1395 | 02:30 ب.ظ | نویسنده : baran behfar | نظرات