تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی

جدیدترین مطالب

آموزش بازاریابی رسانه های اجتماعی

آموزش بازاریابی رسانه های اجتماعی

 استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی ، کسب و کارهای کوچک را قادر می سازد تا به مشتریان بیشتری دست یابند. مشتریان 

 از طریق رسانه های اجتماعی با برندها تعامل برقرار می کنند ، بنابراین داشتن یک طرح بازاریابی رسانه اجتماعی قوی و حضور در وب ، کلید علاقمندی آنها به شما می باشد. اگر این طرح به درستی اجرا شود ، بازاریابی با رسانه های اجتماعی موفقیت های قابل توجهی را برای کسب و کار ها به ارمغان خواهد آورد.

آموزش کسب و کار اینترنتی چه فایده ای برای کسب و کار شما دارد؟

لینک آموزش کسب و کار اینترنتی

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی ، شکلی از بازاریابی اینترنتی است که شبکه های رسانه های اجتماعی مختلف را به منظور دستیابی به ارتباطات بازاریابی و هدف برند سازی بکار می گیرد. بازاریابی رسانه های اجتماعی در درجه اول به منظور دستیابی به اهداف بازاریابی فعالیت هایی را که شامل اشتراک گذاری محتوا ، ویدئو و تصاویر است را پوشش می دهد.

بیزینیک راهنمایی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی می باشد و هرآنچه که شما برای موفقیت در این زمینه نیاز دارید را ارائه می دهد. در واقع بیزینیک قصد دارد به عنوان جایگزینی برای شرکت های مشاوره بازاریابی رسانه های اجتماعی عمل کند و به کسب و کار های کوچک با بودجه کم در این زمینه کمک نماید. 

راهنمای بازاریابی رسانه های اجتماعی

اهداف خود را تنظیم کنید.

ایده روشنی از آنچه که مایلید به آن دست یابید داشته باشید. هدف شما می تواند کوتاه مدت یا بلند مدت باشد.این هدف می تواندمثلا گرفتن هزارلایک در پلت فرم شبکه اجتماعی در طی یک ماه باشد. به این ترتیب به راحتی افراد بیشتری شما را می شناسند و به آرامی می توانید برای برند خود یک انجمن در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. این برای کسانی که می خواهند کسب و کار بلند مدتی داشته باشند فوق العاده است. 



برنامه ایی برای گام های خود داشته باشید.

استراتژی رسانه های اجتماعی باید بخشی از بالاترین اولویت های شما باشد. حرکات خود را در داخل رسانه اجتماعی به دقت برنامه ریزی کنید و مطابق اثر بخشی هر حرکت زمان خود را تقسیم کنید. به حضور رسانه های اجتماعی  نگاهی بیاندازید و تعیین کنید که آیا به تلاش و بهبود بیشتری نیاز دارید یا باید تعمیرات اساسی انجام دهید. در حقیقت رشد این سایت ها در ساخت اهداف شما بسیار کمک می کند. مثل همیشه کیفیت برتر از کمیت است. 



اهداف باید در محتوای شما منعکس شود.

در اکثر راهنماهای بازاریابی رسانه های اجتماعی ، ارسال محتوایی که منعکس کننده اکثریت تمایلات باشد یک حرکت هوشمندانه محسوب می شود ، اما این کافی نیست. محتوای رسانه اجتماعی باید اهدافی که در حال حاضر در مجموعه شما وجود دارند را به درستی نشان دهد. اما نباید به معنی واقعی کلمه هدف را در محتوا قرار داد ، بلکه باید یک چرخش خلاقانه در محتوا قرار دهیم بطوریکه هنوز هم برای رسیدن به هدف تلاش کند و عدالت را در مورد آن رعایت شود. نباید به سادگی چیزی را در اینترنت ارسال کرد فقط به این دلیل که مردم آن را دوست دارند. کلید ، روزهای خاص مصرف کنندگان شما می باشد ، مانند روز عید یا شاید روز فارغ التحصیلی و ایجاد محتوایی که پیرامون آن می چرخد. 



 

تصاویر قدرتمند


بهترین کار در بازاریابی رسانه های اجتماعی ایجاد محتوای شامل تصاویر است. یک تصویر می تواند یک تاثیر بصری به یک پست عالی اضافه کند. تصویر ارزشی برابر هزار کلمه دارد ، بنابراین یک تصویر بیشتر از یک پست تنها صحبت می کند. خوانندگان باالقوه بیشتر تمایل به خواندن پست هایی دارند که تحریک پذیری بصری بیشتری دارند .

محتوای عالی به همراه تصویر عالی ، پذیرش یک پست را بهتر می کند.



زمانبندی خوب

اگرچه برنامه ریزی دقیق برای محتوا بسیار ضروری است ، اما زمانبندی نیز در تضمین موفقیت استراتژی بازاریابی شما ضروری می باشد.

زمان مناسب و تفاوت زمانی در بین هر پست ، کلیدی است که منجر به برداشت کامل از نعمت های رسانه های اجتماعی می شود. ارسال زودهنگام و یا خیلی با تاخیر ، باعث می شود تا محتوای ارسال شده زمان کافی برای مورد توجه قرار گرفتن و کسب ترافیکی که سزاوارش است را نداشته باشد. گاهی اوقات یک محتوای عالی بخاطر یک زمانبندی بد مدفون می شود. 



عمیق تر ، نه گسترده تر

مردم معمولا تمایل دارند که به سراغ فرعیات بروند. اما چیزی که باعث واماندن آنها برای درک کردن می شود ، حرکت عرضی آنها می باشد به این معنی که افراد تمایل دارند بیشتر درباره چیزها صحبت کنند بدون اینکه واقعا مهمترین جنبه ها یا جزئیات آن را درک کرده باشند. به جای اینکه موضوعات زیادی را پوشش دهید ، بطور کامل در مورد یک موضوع بحث کنید ، بویژه کسانیکه واقعا در بین شهروندان سروصدایی برپا کرده اند.

از طرف دیگر عمیقتر بودن به این معنی است که در یک زمان به کسب اطلاعات بیشتر درباره یک رسانه اجتماعی بپردازیم. به جای گسترش خفیف برند خود ، سعی کنید که حضور بیشتری در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و سعی کنید که در یک زمان بر روی یک ، دو و یا سه پلت فرم متمرکز شوید و با پیروان خود در این مکان ها واقعا اعتبار کسب کنید. به این ترتیب ، شما می توانید قبل از رفتن به سایت های دیگر با پیروان خود یک سیستم مباحثه بازخورد بزرگ فراهم کنید. 

بر جاهای مورد نیاز تمرکز کنید.

یکی از بهترین کارها در بازاریابی رسانه های اجتماعی تمرکز بر پلت فرم هایی است که مشتریان ثابت و آتی شما در آنها فعالیت می کنند. این به شما اجازه می دهد تا رابطه قویتر و بهتری را با آنها ایجاد کنید. بزرگترین اشتباهی که می توانید انجام دهید این است که به جای اینکه زمان خود را برای بهبود ارتباطات موجود سرمایه گذاری کنید آن را برای ایجاد ارتباطات جدید صرف کنید.

با تمرکز بر روی پلت فرم های خاص ، قادر می شوید که بهتر به نیازها و نگرانی های مشتری هایتان رسیدگی کنید. پلت فرمی را انتخاب کنید که نیازهای شما و مشتریانتان را به بهترین شکل برآورده کند. 

لینک ها

اکثر وبلاگ ها یا پلت فرم های رسانه های اجتماعی قادرند تا در یک موضوع به هم لینک شوند. این به معنی است که به جای اینکه یک محتوا را دائما بصورت جداگانه به صفحات خود آپلود کنید ، می توانید به سادگی آن محتوا را فقط در یک سایت آپلود کنید و آن بطور خودکار به سایر حساب های شما هم منتشر شود. این کار نه تنها حفظ محتوای رسانه اجتماعی را بسیار آسان می کند ، بلکه بسیار سریعتر و بدون تلاش زیادی ترافیک را به تمام حساب های شما هدایت می کند. تنها کلید این کار استفاده از یک حساب ایمیل واحد برای مدیریت اطلاعیه ها می باشد. این کار وارد شدن (log-in) ، ایجاد و بروزرسانی تمام صفحات را بسیار آسان می کند. 

اتصال

اتصال به سایر رسانه های اجتماعی بزرگ ، استراتژی است که اجازه می دهد تا صدای شما به گوش افراد پلت فرم های دیگر نیز برسد.با تاثیرگذاران رسانه های اجتماعی ( معمولا افراد جوانی هستند که رسانه های اجتماعی را مثل کف دست خود می شناسند) و همکاری با آنها بر روی یک پروژه یا رویداد جریانات را هدایت کنید. شما باید با این افراد همکاری کنید به این دلیل که آنها قدرت برقراری ارتباط با انجمن های جوان را دارند و برند می تواند ارتباطات بیشتری با مخاطبان تازه برقرار کند. مانند آنچه که مردم می گویند: آینده در دست جوانان است.

همچنین همکاری با این تاثیرگذاران نگاه جدیدتر و دسترسی پذیری بیشتری را برای هویت رسانه اجتماعی شما به ارمغان می آورد. اما باید این تاثیرگذاران را عاقلانه انتخاب کنید. افرادی را انتخاب کنید که اهداف و صدای شما را به اشتراک می گذارند ، اینگونه ساخت همه چیز از زمین تا آسمان آسانتر می شود. در ابتدا با آنها بطور شخصی صحبت کنید ، اینجوری می توانید یک گفتگوی آنلاین عالی داشته باشید و اگر موردهای شما دو نفر هستند هرگز با آنها در یک جا صحبت نکنید. 

بهینه سازی

احتمالا یکی از مهمترین نکات بازاریابی رسانه های اجتماعی و فعالیت های ارسال محتوا که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که بهینه سازی محتوا یک کار همیشگی و مداوم است. هرچند ارسال یک محتوای تمام عیار و در زمان مناسب یک خروجی عالی برای محتوای رسانه اجتماعی به ارمغان می آورد ، اما بهینه سازی محتوا باعث دستیابی به سطح جدیدی می شود.

بهینه سازی محتوای رسانه های اجتماعی اجازه می دهد تا پست های شما در بالاترین نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرد. 

آرام باشید.

برخی افراد می گویند که ایجاد حضور اجتماعی آسان است اما اصلا اینطور نیست. راه های بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است به اشتباه در آن حرکت کنید فقط به این دلیل که فکر می کنید چیز عالی است یا به اندازه کافی خوب است.

همیشه فقط چیزهای ظاهری نبینید. به خصوص با ظهور رسانه های اجتماعی به عنوان نوعی از ابزار بازاریابی ، همه چیز پیچیده شده است و دیگر فقط پست های ساده و عکس های صرف نیستند.  

منبع :بیزنیک




طبقه بندی: بازاریابی رسانه های اجتماعی Social Media Marketing،  بازاریابی، 
برچسب ها: آموزش بازاریابی، بازاریابی، کسب و کار، بازاریابی اینترنتی، محتوا، موتورهای جستجو،  

تاریخ : چهارشنبه 4 فروردین 1395 | 05:50 ب.ظ | نویسنده : baran behfar | نظرات