تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی

جدیدترین مطالب

هفت نکته بازاریابی محتوا برای کسب و کارهای کوچک

در طول تاریخ همیشه کسب و کارهای کوچک تصمیمات استراتژی‌شان را در مورد بازاریابی محتوا در مقایسه با بازاریابان شرکت‌های بزرگ، آرام‌تر و پس از بررسی تمام جوانب به طور کامل می‌گرفتند.

موضوع واضح تر شده است که کسب و کارهای کوچک احتیاج به یادگیری چگونگی استفاده از کتاب‌های الکترونیکی، راهنماهای مقایسه‌ای و دیگر تکنیک‌های بازاریابی محتوا برای ماندن در رقابت برای کسب رتبه را دارند.
چه محتوا در خانه و یا چه در یک سازمان و یا آژانس کاری ایجاد شود، زمانی خواهد رسید که ایده‌های خلاقانه برای محتواهای جالب و جدید کمیاب خواهد شد.

در اینجا 7 راه برای ساخت محتوای فوق العاده را مرور می‌کنیم.

1 – یک تقویم بازاریابی محتوا بسازید

داشتن یک تقویم که یک استراتژی برای محتواسازی را به ثبت میرساند، یک راه فوق العاده برای اطمینان از ایجاد محتوا آن هم در زمان مشخص است اما این استراتژی اغلب  نادیده گرفته میشود. 61 درصد از بازاریابان می‌گویند که بزرگترین مشکلشان با ایجاد محتوا این است که این پروسه وقت‌گیری است اما طبق گزارشات تنها فقط 44 درصد از بازاریابان از این استراتژی در کارشان استفاده می‌کنند.
ایجاد و کنار هم قراردادن یک تقویم از محتوا برنامه‌ریزی شده برای هر ماه، گام نخست فوق العاده‌ای است که باعث ایجاد زمان برای استراتژی بندی، تفکر، ایجاد و انتشار یک محتوای خوب و برنامه ریزی شده شود.

2 -  درک کنید که چه چیزی بهتر کار میکند  

قبل از تحقیق از سایت‌های دیگر برای الهام گرفتن، سعی به درک و یا فهمیدن ویژگی های محتوا که در گذشته کار شده است بکنید. با مراجعه به گوگل آنالیز و ابزار وب مستر، صفحات پربازدید و کلمات با جستجوی بالا یا همان کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار دهید تا بفهمید که چه محتواهایی بهترین جواب را گرفته اند.

آمارهای اجتماعی نیز می‌تواند محتواهایی را که به خوبی مورد استقبال قرار گرفته شده‌اند را به شما نشان دهند. عملکرد رسانه اجتماعی را هم مورد بررسی قرار دهید، آن هم با استفاده از سرویس‌هایی مانند AddThis که قابلیت اشتراک گذاری در وبلاگ با ردیابی اطلاعات را داراست.
سرویس های دیگری که استفاده از آنها راحت است، وجود دارند از جمله داشبورد که اطلاعات در مورد تعداد اشتراک گذاشته شده‌ها را به نمایش میگذارد و clickbacks که همین قابلیت را داراست. فهمیدن این روشها به شما کمک خواهد کرد که از این موضوع اطلاع یابید که چه موضوعات و استراتژی‌هایی در گذشته جواب داده‌اند و به شما کمک میکند که چه محتواهایی را در آینده انتخاب کنید.

3 -  روش های اجتماعی برای برداشت اخبار را بشناسید

رسانه‌ی اجتماعی همچنین در ارائه ایده‌ها برای موضوعات در زمان واقعی هم مفید است. نوشتن محتوا در اطراف موضوعات پرطرفدار یا برداشت اخبار و استفاده از اخبار، بسیار باعث کمک کردن به ارائه‌ی محتوای با ارزش برای مردمی که به صورت فعال به دنبال آن هستند، میشود. توییتر موضوعات پرطرفدار را در مدتی در خدمت کاربرانش قرار می‌دهد و فیس بوک هم همچنین در اوایل سال جاری این را برای کاربرانش مهیا کرده است. برای مشاهده‌ی بیشتر و دقیق‌تر از موضوعات پرطرفدار، Trendsmap یک فضای صمیمی از اخبار پرطرفدار را مهیا می‌کند که بر روی نقشه با اطلاعاتی از توییتر مشخص شده است. محتوا را افزایش دهید آن هم با پرداختن به طرف های مختلف داستان، یک موضع بحث برانگیز را انتخاب کنید یا آن را با رسانه های مختلف از جمله فیلم ها و تصاویر تکمیل کنید.

بیشتر بخوانید :  نقش موثر وبلاگ نویسی در شبکه های اجتماعی

4 – یک بررسی را به وجود بیاورید

با یک بررسی ساده اخبار را به وجود بیاورید. درک موضع مشتریان در مورد یک موضوع در یک صنعت باعث ارائه ی مواد و مقالات و تصاویر میشود. این به احتمال فراوان در لینک دهنده به محتوا و ایجاد شهرت به عنوان یک منبع اصلی داده‌ها در این حوزه نتیجه خواهد داد.

5 – از محتوای تصویری استفاده کنید

در حالی که بسیاری از افراد در سئو بر روی متن‌هایی که موتورهای جستجو می‌توانند بهتر قبول کنند، تمرکز کرده‌اند، محتوای قابل مشاهده یا همان محتوای بصری برای خوانندگان بسیار جذاب‌تر است. مخاطبان به طور طبیعی با محتوای بصری بسیار هیجان زده‌اند، به گونه‌ای که 90 درصد اطلاعاتی که وارد مغز می‌شوند بصری هستند و محتوا که با بهره‌گیری از تصاویر 94 درصد بیشتر از آنهایی که از تصویر استفاده نمی‌کنند مورد بازدید قرار می‌گیرد.
در یک بررسی که توسط بازاریابان انجام شد مشخص شد که تصاویر ساده‌ترین راه برای تولید محتوا است. ایجاد تصاویر به همراه متن بر روی آن، با تحقیقاتی که در حال حاضر بر روی محتوا در حال انجام است، نشان می‌دهد که می‌تواند بسیار موثر باشد و یا بهره‌گیری از تجارب دیگر اشخاص و پیاده سازی آن بر روی یک وبلاگ هم می‌تواند راه خوبی باشد. بازدیدکنندگان را با اضافه کردن تصاویر ثابت یا متحرک GIF به مطالب نوشته شده، درگیر کنید.

6 – یک وبلاگ ویدئویی را راه اندازی کنید

یکی دیگر از راههای آسان برای ایجاد  محتوای با کیفیت بالا و به صورت مداوم، ساخت ویدئو است. 78 درصد از مردم می‌گویند که آنها هر هفته به صورت آنلاین ویدئو تماشا می‌کنند و 55 درصد می‌گویند که هر روز به صورت آنلاین تماشا میکنند.


شروع کردن به ساخت یک وبلاگ ویدئویی آن چنان هم وقت گیر و پرهزینه نیست، ویدئوهای کوتاه بهتر جواب می‌دهند و همچنین این هم بسیار راحت است که با یک وب کم شخصی ویدئوی مورد نظر را فیلم برداری کرد.
ویدئو برای وبلاگ‌ها نیازمند ویرایش کمی هستند، اگر تنها این موضوع اهمیت دارد و شما می‌توانید ویدئوهایتان را به سرعت به یوتیوب ارسال کنید. طبق مطالعه و تحقیقات فراوان محتوای ویدئویی باعث کمک 73 درصدی به شما می‌شود و همچنین مشتریان را راضی می‌کند تا محصولات شما را خریداری کنند.

7 – استفاده از محتواها  به شیوه ای دیگر

اگر پیدا کردن یک موضوع و انجام تحقیق برای آن بیش از حد وقت گیر است، یک مجموعه از محتوا که از قبل در اطراف یک موضوع مشخص ایجاد شده است، بسازید. مطالب را به همراه یک تم ساده و مهم جمع آوری کنید، مانند "اطلاعات ساخت وبسایت" و آن را با یک پست مکمل وبلاگ جمع آوری کنید. این روش یک بسته‌ی با ارزش از موضوعات برای خوانندگان می‌سازد که درک و فهمیدنش هم بسیار آسان تر است.
یکی دیگر از راههای استفاده از محتوا به شکلی دیگر این است که به محتواهای گذشته دوباره سری بزنیم و آنها را با دانش خود بروز رسانی کنیم. اطلاعات جدید به طور مداوم در حال مطالعه و بررسی قرار دارد که به راحتی میتوان آن را به عنوان آپدیت به یک پست تازه ادغام داد.

نتیجه گیری

بازاریابی محتوا در حال حاضر یک جزء لازم و مهم از سئو است و این روش با ترکیب کردن مخاطبان جدید و موجود جواب خواهد داد و همچنان تشویق به اشتراک گذاری که راه خوبی است. برای کسب و کارهای کوچک، این سخت است که همیشه در رقابت باقی بمانید هر چند مشکل است که ایده ها را بر یک پایه منسجم ایجاد کنیم. درک استراتژی‌های محتوا که در گذشته جواب داده‌اند و تنوع بخشیدن در رسانه ها که به وسیله شما به وجود آمده است بسیار برای تاکتیک های شما مفید است، آن هم برای ماندن در رقابت مداوم در ساخت محتوا.




طبقه بندی: بازاریابی،  کسب و کار، 
برچسب ها: بازاریابی، محتوا، کسب و کار،  
دنبالک ها: آموزش کسب و کار اینترنتی|بازاریابی|تجارت الکترونیک،  

تاریخ : شنبه 4 اردیبهشت 1395 | 07:00 ب.ظ | نویسنده : baran behfar | نظرات