تبلیغات
 آموزش کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی

جدیدترین مطالب

آموزش کسب و کار اینترنتی


کسب و کار اینترنتی

این نوع کسب و کار جدید بوده و با پیدایش کامپیوتر ، اینترنت، و توسعه ی جامعه ی خدماتی به عنوان یکی از سریع ترین کسب و کارها از نظر تعداد، سود و حجم در عرصه تجارت جهانی مطرح هستند.

آموزش کسب و کار اینترنتی


لینکآموزش کسب و کار اینترنتی


 تفاوت كسب و كار اینترنتی با تجارت الكترونیكی 
بسیاری از افراد، كسب و كار اینترنتی (E-Business) را با تجارت الكترونیكی (E-Commerce) اشتباه می گیرند در حالیكه این دو مبحث با یكدیگر متفاوتند. به عبارتی E-Business به مجموعه فعالیتهای مربوط به كسب و كار از جمله مباحث بازاریابی، مالی، خرید و فروش، ارتباط با مشتریان، خدمات پس از فروش، همكاری با سرمایه گذاران و... كه از طریق شبكه اینترنت انجام می‌گیرد اطلاق می‌شود در حالیكه E-Commerce تنها شامل مسائل مربوط به خرید و فروش از اینترنت می باشد و خود، زیرمجموعه ای از E-Business است.

انواع كسب و كارهای اینترنتی
امروزه، كسب و كارهای اینترنتی بسیار متنوعند. اما به طور كلی آنها را می‌توان آنها به 10 گروه عمده تقسیم بندی كرد:
1- ایجاد اجتماعات آنلاین
2- خرید، فروش و حراج كالاهای مختلف
3- تبلیغات اینترنتی
4- ارائه خدمات تخصصی به دیگران
5- ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزش
6- تهیه و ارائه نرم افزارهای مختلف
7- چند رسانه ای یا مالتی مدیا
8- پیوستن به شبكه های واسطه گری 
9- خدمات مربوط به ایمیل
10- سرمایه گذاری مشترك

کسب و کار اینترنتی چیست؟
کسب و کار اینترنتی به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می شود. این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. امروزه بیش از 900 میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می کنند. 69 درصد از این جمعیت، در طول 90 روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته اند.
یک سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی رود، بلکه می تواند نقشها و کارکردهای مختلفی داشته باشد. اگر محصول خاص و منحصر به فردی دارید که در دیگر نقاط دنیا وجود ندارد، می توانید با معرفی آن محصول در سایت خود، دیگران را از وجود آن مطلع کنید و از این طریق به اهداف خود دست یابید.
زیبایی اینترنت در این است که مخاطبان آن در سرتاسر دنیا پراکنده اند و این امر می تواند به معنای وجود مشتریان بالقوه برای شما باشد. این نوع بازار، هیچ موقع بسته نمی شود. مشتریان شما می توانند به صورت 24 ساعته به اطلاعات کسب و کارتان دسترسی پیدا کنند. شما نیز می توانید هر چند بار و با هر فاصله ای که بخواهید ، اطلاعات مورد نظرتان را درباره ی فعالیتها و فروشگاهتان در صفحات اینترنت جای دهید. مهمتر از این، شما می توانید کاتالوگی از محصولات و خدماتتان را همراه تصویر و حتی فیلم در صفحات اینترنت قرار دهید. در این صورت، مشتریان بالقوه ی شما می توانند آنها را مشاهده کنند و حتی در هر ساعت از شبانه روز، سفارش خرید دهند.

راه اندازی سایت  اینترنتی 
ثبت اسم اینترنتی
هر سایت اینترنتی اسم منحصر به خود را دارد. مانند  Yahoo . com  یا google . com .به اینها اسم دمین  می گویند.
این اسم منحصر به فرد است که سایت شما را از دیگر سایت های اینترنتی متمایز می سازد. ثبت اسم اینترنتی و فرستادن  آن، باعث می شود که دیگران بتوانند از طریق این اسم اینترنتی به شما دسترسی پیدا کنند. بنابراین، وقتی که شما سایت اینترنتی تان را راه اندازی کنید، کاربران اینترنت می توانند مثلاً با تایپ آدرس (( com. اسم شرکت شما. www)) در جست و جوگر صفحه ی اینترنت، شما را بیابند. شرکتهای مختلفی هستند که در زمینه ی انتخاب نام و ثبت آن در اینترنت از شما حمایت و پشتیبانی کنند.

فناوری اطلاعات

 

تعریف فناوری اطلاعات 
    فناوری اطلاعات عبارتست از كاربرد رایانه‌ها و دیگر فناوری‌ها برای كار با اطلاعات. در اینجا هر گونه فناوری اعم از هر گونه وسیله یا تكنیك مد نظر است. عموماً در فناوری اطلاعات به اشتباه، كار با اطلاعات تنها از طریق فناوری‌های رایانه و ارتباطات و محصولات مرتبط مد نظر قرار گرفته است. باید توجه داشت كه واژه فناوری عبارتست از مطالعه چگونگی استفاده از ساخته‌های بشری در دستیابی به اهداف و مقاصدی مانند ارائه محصولات و خدمات؛ این واژه تنها به خود مصنوعات بشری اشاره نمی‌كند.

كاربرد‌های فناوری اطلاعات 
    (1) سیستم‌های اطلاعات 
    (2) كار با رایانه به صورت شخصی 
    (3) علم و پژوهش 
    (4) كنترل فرایند یا وسیله 
    (5) آموزش 
    (6) طراحی با كمك رایانه 
    (7) هوش مصنوعی 
    
سیستم اطلاعات و فناوری اطلاعات 
    یك سیستم اطلاعات سیستمی برای پردازش، ذخیره، تحلیل، و اشاعه اطلاعات در دستیابی به یك مقصود مشخص است. سیستم اطلاعات حتماً نباید رایانه‌ای باشد یا از دیگر فناوری‌ها استفاده كند اگر چه امروزه استفاده از رایانه در سیستم‌های اطلاعات گریزناپذیر است. یك كابینت نگهداری پرونده‌ها یك سیستم اطلاعات در شكل ابتدایی است. سیستم‌های اطلاعات حوزه‌ای متفاوت از فناوری اطلاعات است اگر چه هر دو با اطلاعات سر و كار دارند. 
    اگر طبق تعریف سیستم‌های اطلاعات، فرایندهای جمع‌آوری، سازماندهی، ذخیره، بازیابی و اشاعه اطلاعات مد نظر باشد آنگاه سیستم‌های اطلاعات حوزه‌ای وسیع‌تر از فناوری اطلاعات است چرا كه فناوری اطلاعات به نحوه استفاده از فناوری‌ها در انجام فرایندهای فوق معطوف می‌شود در حالیكه سیستم‌های اطلاعات به چیستی و چگونگی، مسائل و ابعاد سیاسی، اقتصادی، فنی و ملاحظات امكانپذیری، طراحی و مدیریت سیستم موردنیاز می‌پردازد. اگر خود را محدود به سیستم های اطلاعات نكنیم آنگاه سیستم های اطلاعات و فناوری اطلاعات دو حوزه جدا از هم هستند. 
    
کسب و کارهای فن آوری اطلاعات و ارتباطات
    
1-نرم افزاری یا خدماتی
    رایانه ها و وسایل جانبی
    بسته های نرم افزاری
    تجارت کلی نرم افزار
    تجارت خرده فروشی نرم افزار
    طراحی رایانه های سیستم های یکپارچه
    پردازش رایانه ای، آماده سازی داده ها
    خدمات بازیابی اطلاعات
    مدیریت خدمات رایانه ای
    رهن و اجاره رایانه
    تعمیر و نگهداری رایانه
    خدمات مرتبط با رایانه
    
2-خدمات مخابرات
    مخابرات تلفن و تلگراف
    پخش رادیویی و تلویزیونی
    خدمات تلویزیون کابلی و انواع دیگر
    
3-سخت افزاری
    رایانه ها و وسایل جانبی
    تجارت کلی رایانه ها و وسایل جانبی
    تجارت خرده فروشی رایانه ها و وسایل جانبی
    ماشین های اداری و محاسباتی
    وسایل ضبط مغناطیسی و نوری
    لامپ های الکترونی
    قطعات الکترونیکی غیرفعال
    وسایل اندازه گیری الکتریسیته
    
4-تجهیزات مخابرات
    وسایل صوتی و تصویری خانگی
    تجهیزات تلفن و تلگراف
    تجهیزات رادیو، تلویزیون و مخابرات


برچسب ها: آموزش کسب و کار اینترنتی، تجارت الکترونیک، کسب و کار اینترنتی، آموزش، کسب و کار، سایت، اینترنتی،  

تاریخ : دوشنبه 3 اسفند 1394 | 09:14 ب.ظ | نویسنده : baran behfar | نظرات